Ny punkmusik 2011

album omslagDet regnar ner en hel del intressanta skivor i början av nästa år. Social Distortion släpper nytt material, Gang of Four svarar för en albumcomeback och en ny samlingsskiva med The Boys inkluderande tidigare outgivna låtar släpps.

Här är en lista på några av albumen som släpps i början av 2011:

Face To Face - Laugh Now, Laugh Later det sjunde albumet från det amerikanska punkbandet beräknas släppas i januari 2011.
Gang of Four – Content efter 16 långa år ger postpunkarna från Leeds ut ett nytt album, släppet sker i januari.
Cobra Skulls – Bringing the War Home som ligger på bolaget Fat Wreck Chords kommer med en EP den 18 januari.
Social Distortion - Hard Times and Nursery Rhymes Mike Ness glädjer oss genom att ge ut nya låtar någon gång i slutet av januari.
Deerhoof - Deerhoof vs. Evil ny punkmusik 2011 från Deerhoof den 22 januari.
Godfathers - Shot Live at The100 Club spelningen i London där Godfahers firade sitt 25-årsjubileum. Släpps januari 2011.
Punk Rock Anthology - The Boys ny samlingsskiva med det brittiska 77-punkbandet. Dubbel-CD med 45 låtar anländer i januari.
Tribute Concert: Cast a Long Shadow hyllningskonserten över punklegenden Joe Strummer från 2007 släpps på DVD i januari.
Chixdiggit! - Safeways Here We Come den nya fullängdaren från det kanadensiska bandet är beräknad att utkomma den 15 februari.