Eelsteak Riot

Ealsteak Riot är ett Stockholmsbaserat svensk punkband med en sångare som bor i Eskilstuna, vilka ännu är relativt oetablerade. De har bland annat kunnat synas på Totally Wasted Tour 2013.

Eelsteak RiotBandet består av medlemmarna:
Jonkja - Grunts
Anders - D-beat
Thomas/Gustaph - Distortion

Av begreppen ”grunts”, ”D-beat” och ”Distortion” som medlemmarna själva beskriver saken förstår man att detta är ett band som spelar är punk med inslag av mangel.

Angående drivkrafter och influensen säger Ealsteak: ”Vårt mål med musiken är att d ska gå fort låta mycket å smutsigt. Vi har hållit på i drygt 1.5 år å blandar engelska å svenska låtar. Vi repar å spelar tills någon blir för full, då fortsätter vi ett tag till ändå. Exploited, gbh å andra sköningar har inspirerat oss. Förhoppningsvis ska vi spela in ett gäng låtar i studio under året.”

För kontakt med bandet: rawpunk@eelsteakriot.com